Úvod » Advokátní novinky » Jak a kde odvést daň z nemovitosti v roce 2013?

Jak a kde odvést daň z nemovitosti v roce 2013?

Mnoho z nás vlastní nějaký pozemek, byt, rodinný dům, chatu či jinou nemovitost. Proto se na nás vztahuje povinnost zaplatit daň z nemovitosti. Daňové přiznání se mělo podat k 31. lednu 2013. Pokud jste tak neučinili, nepanikařte, protože pokud jste podali daňové přiznání již v minulých létech, nemusíte ho znovu podávat. Finanční úřad Vám zašle složenku s vyměřenou daní a Vy ji zaplatíte. Pouze si zkontrolujte údaj u čísla účtu, na který budete zasílat peníze, protože v důsledku změn organizace daňové správy došlo i ke změně čísel bankovních účtů.

Pokud jste v průběhu roku získali nemovitost (koupě či darování) nebo jste přistavovali, máte povinnost podat daňové přiznání. Pokud jste tak ještě neučinili, podejte přiznání v co možná nejkratší lhůtě.

Splatnost daně je stanovena na 31. května - pouze v případech, kdy vyměřená daň není vyšší než 5.000,- Kč. Při částce vyšší je daň splatná ve dvou stejných splátkách, nejpozději do 31. května a do 30. listopadu.

Od roku 2013 došlo též ke změně územní působnosti finančních úřadů a s tím spojeného přesouvání spisů. Místní příslušnost zůstává stejná, vždy je za rozhodující považováno místo, kde se nachází nemovitost. Daňová přiznání (rovněž i spisy) budou uložena u jednoho územního pracoviště, pokud máte několik nemovitostí na území jednoho kraje a místo Vašeho pobytu je ve stejném kraji.

V důsledku zrušení dosavadních finančních úřadů, které byly v téměř každém okrese, a vytvoření jednoho finančního úřadu (např. finanční úřad pro Plzeňský kraj) na území každého z krajů došlo ke zvětšení územní působnosti finančních úřadů. Většina bývalých finančních úřadů jsou nyní územními pracovišti (např. bývalý finanční úřad v Klatovech je nyní územním pracovištěm v Klatovech pro FÚ pro Plzeňský kraj).

V případě Vašich dotazů neváhejte kontaktovat naši advokátní kancelář.

Publikováno: 29.03.2013  |  Autor: Mgr. Ing. Dušan Kopřiva

Máte na pracovišti příliš vysoké teploty? Podívejte se, zda je to v mezích zákona.

Věděli jste ale, že problematika maximální a minimální teploty na pracovišti je upravena zákoníkem práce a nařízením vlády?

Hledáme posilu do našeho týmu

Hledáme posilu do našeho týmu - advokátního koncipienta, advokáta nebo právníka s praxí - možnost franšízingové spolupráce.

Přijmeme advokátního koncipienta (čekatele) s praxí

Advokátní kancelář Mgr. Jaroslav Erhard v Plzni přijme advokátního koncipienta (čekatele) s praxí