Úvod » Advokátní novinky » Daně a jak na ně?

Daně a jak na ně?

Smrt a daně

Žijeme v hektické době, kdy jedna finanční krize střídá druhou, vlády padají a v Parlamentu probíhá legislativní smršť. Jedinou naší jistotou je tak poznání, že budoucnost je nejistá. Možná si někdo rovněž vzpomene na citát Benjamina Franklina (amerického státníka a diplomata), že: „V tomto světě není nic jistého - kromě smrti a daní.“ Je to tak, daně tu byly, jsou a budou, na tom se asi nikdy nic nezmění.

Když přijde berňák

Daňová kontrola patří jednoznačně mezi nejméně oblíbené typy kontrol, se kterými se může daňový poplatník setkat. Je to však právě hrozba případnými sankcemi ze strany finančního úřadu, která motivuje daňové poplatníky k řádnému plnění a dodržování svých povinností vyplývajících z daňových zákonů. Avšak i daňová kontrola má svá pravidla, po procesní stránce ji blíže upravuje daňový řád. Kontrolovanému subjektu tento zákon ukládá celou řadu povinností, ale naproti tomu mu přiznává i řadu práv.

Dokažte nám, že…

Obecně lze říci, že důkazní břemeno prokazovat pravdivost svých tvrzení nese daňový subjekt. Avšak nelze to vykládat tak, že by se tato povinnost prokazovat vztahovala na cokoliv. Předně je třeba poukázat na skutečnost, že nelze dokazovat něco, co neexistuje. Není tedy možné po daňovém subjektu požadovat např. důkaz o tom, že nemá žádné jiné příjmy než ty, které uvedl v daňovém přiznání. Neexistence se neprokazuje, neboť to ani není možné.

Potřebujete pomoci se lépe orientovat ve Vašich právech?
Kontaktujte naši advokátní kancelář!

Publikováno: 04.11.2014  |  Autor: Mgr. Ing. Dušan Kopřiva

Máte na pracovišti příliš vysoké teploty? Podívejte se, zda je to v mezích zákona.

Věděli jste ale, že problematika maximální a minimální teploty na pracovišti je upravena zákoníkem práce a nařízením vlády?

Hledáme posilu do našeho týmu

Hledáme posilu do našeho týmu - advokátního koncipienta, advokáta nebo právníka s praxí - možnost franšízingové spolupráce.

Přijmeme advokátního koncipienta (čekatele) s praxí

Advokátní kancelář Mgr. Jaroslav Erhard v Plzni přijme advokátního koncipienta (čekatele) s praxí